De eerste dagen vrij - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu De eerste dagen vrij - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen vrij

Door: Julian Goossen

Blijf op de hoogte en volg Julian

06 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Makikihi

Maandag 1 augustus was ik 3 dagen vrij dus toen had ik mooi even de tijd om de omgeving te gaan bekijken. Ik ben toen eerst richting de hoogste berg van Nieuw-Zeeland gereden; de Mount Cook. Dit was ongeveer 2.5 uur rijden. Bij Mount Cook heb ik ongeveer 2 uur rond gelopen, het was weliswaar bewolkt maar alsnog mooi om daar te lopen. Na 2 uur gelopen te hebben ben ik weer in de auto gestapt om naar de volgende "hotspot" te gaan. Bij Mount Cook in de buurt zit namelijk Lake Pukaki, dit is een helblauw gletsjermeer. Dit meer kleurt zo helblauw door de mineralen uit de bergen. Eenmaal Lake Pukaki gezien, werd het al gauw donker. Mijn bedoeling was om de volgende dag, Lake Tekapo te gaan bekijken. Dus alvast in de richting gereden van Tekapo. Ik heb toen een hostel opgezocht, en deze zat strak aan de rand van Lake Tekapo. Na een nacht goed te hebben geslapen werd ik de volgende morgen wakker en keek ik over Lake Tekapo, dit was erg mooi om te zien. Opnieuw weer in de auto gestapt om rond Lake Tekapo te rijden. Lake Tekapo was ook erg mooi om te zien. Na de omgeving van Tekapo, in de auto richting Geraldine, die omgeving scheen ook erg mooi te zijn, dus dat moest ik ook even bekijken. Het was erg heuvelachtig in Geraldine, maar tegelijkertijd ook erg mooi om te rijden. Via Geraldine terug gereden naar de grote snelweg, nouja... snelweg.... Ze noemen het een snelweg, maar het is een éenbaansweg waar je 100 kilometer per uur mag. Eenmaal op de snelweg kwam ik langs een grote stad genaamd Timaru, in die stad zit een grote winkel waar ik een aantal spullen heb kunnen kopen, waaronder GROLSCH bier!!!! Via Timaru weer richting Makikihi. Thuis terug gekomen kon ik inmiddels al weer gaan slapen want het was al weer laat. De volgende dag stond op de planning om samen met een andere werknemer te gaan vissen, maar toen ik 's morgens wakker werd regende het. Na contact te hebben gehad, toch besloten een andere keer te gaan vissen. Het was toch slecht weer die dag, dus had ik mooi even de tijd om het huis een beetje op te ruimen, het was namelijk een beetje heel rommelig. Alles een beetje schoon gemaakt en gestofzuigd. En na het avondeten mooi optijd gaan slapen want de volgende dag moest ik weer aan het werk om 7.00 uur. Inmiddels zitten er al weer 3 dagen werk op, nog 6 te gaan waarvan 3 dagen de koeien voeren. Koeien voeren is mooi werk om te doen, maar je bent er de hele dag mee bezig. De andere dagen ben ik dus gewoon bezig in de stal met de koeien. Vrijdag 5 augustus hebben we 48 koeien drooggezet en naar buiten in het weiland gedaan. Koeien naar buiten brengen gaat hier wel iets anders dan in Nederland. De koeien lopen gewoon de stal uit, lopen over de openbare weg richting hun weiland en er rijden dan een aantal mensen op een quad achter aan als een soort cowboy, wat opzich grappig is om te zien.

Zo! Nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte.

Groetjes uit Nieuw-Zeeland van Julian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julian

Blog van de reis en stage in Nieuw-Zeeland

Actief sinds 16 Juli 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3544

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 16 Juli 2016

Reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: