Begin van de roastrip NZ. - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu Begin van de roastrip NZ. - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu

Begin van de roastrip NZ.

Door: Julian Goossen

Blijf op de hoogte en volg Julian

29 September 2016 | Nieuw Zeeland, Napier

Zo! Inmiddels al een hele reis achter de rug. Toen we vanuit Queenstown vertrokken zijn, zijn we richting de Franz Jozef gletsjer gereden. Onderweg een aantal mooie stops gehad. Na een nacht in Franz Jozef geslapen te hebben zijn we doorgereden naar het Abel Tasman national park, dit is op het noordelijkste puntje van het zuidereiland. Deze rit duurde 7,5 uur, maar zeker de moeite waard. In de buurt van Abel Tasman hebben we weer een nacht geslapen, en de volgende dag hebben we het Abel Tasman Park bekeken. Toen we eenmaal het Abel Tasman Park gezien hebben zijn we richting Picton vertrokken. Vanaf Picton hebben we 28 september de boot naar het Noordereiland genomen. Eenmaal in Wellington aangekomen zijn we van de boot afgereden en zijn we Wellington gaan verkennen. Door familie die ik hier heb wonen hebben wel een aantal aandaders gekregen om in nz. Te gaan bekijken. Na een museum met een oorlogstentoonstelling bekeken te hebben zijn we verder gereden. Net buiten Wellington zou een soort museum zitten waar beelden van de lord of de rings worden tentoongesteld, helaas was er deze dag geen plek voor ons, dus toen maar met de auto mt. Victotia beklommen. Eenmaal op de top hadden we 360° uitzicht over wellington. Na een paar uurtjes besteed te hebben in Wellington hebben we besloten om maar door te rijden richting het noorden. Onderweg een aantal hostels proberen te bellen maar zaten allemaal vol. Na lang gezocht te hebben zijn we bij een hotel in Wellington terecht gekomen. Na een nacht in Wellington geslapen te hebben zijn we doorgereden naar het noord-oosten van het noordereiland. Inmiddels verblijven we een nacht in een hosel in Napier. Napier is een redelijk grote stad in de buurt van mijn familie die ik in Nz. Heb wonen. Morgen gaan we dan mijn familie bezoeken, en hier een aantal nachten slapen. We hebben nu nog 6,5 dag voordat de boot weer terug gaat naar het zuidereiland. Eerst gaan we dus het noordereiland nog verder bekijken en daarna gaan we dus weer naar zuid. In het zuiden gaan we onze auto wegbrengen naar onze koper. En 10 oktober gaan we dan alweer naar huis. Groeten uit Nieuw-Zeeland van Julian en Rens

• 29 September 2016 - 09:48

Renate:

Maak er een gigantische mooie vakantie van. Probeer te genieten van elke dag. Je komt niet zo snel weer in NZ dus haal eruit wat erin zit. Wij zijn giga trots op jou zoals je alles doet en pland. Top.

• 03 Oktober 2016 - 23:51

Robert:

Helemaal top jongen!!
    Stoer hoor zo helemaal alleen en op avontuur.
    We zijn super trots, maar ook erg jaloers als we lezen wat je allemaal onderneemt, ziet en gezien hebt.
    Laat je maar lekker i.d. watten leggen door Carry & geniet van elke dag.
    Hopelijk krijg je nog kans om in samenwerking met Carry naar 't Museum over Lord of the Rings te gaan, want da's wel 'n unieke kans, toch?
    We zien al uit naar je volgende verhaal en de nieuwe avonturen en uitdagingen, maar ook naar de div. foto's van alles wat je gezien en gedaan hebt.
    Nog een fijne tijd samen, succes nog met de road-trip en dat de auto nog maar 'n mooi spaarcent oplevert.

• 04 Oktober 2016 - 04:08

Julian Goossen:

Dankjewel Robert en Karin! Je hoort gauw van mij.