Einde rondreis en avontuur in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu Einde rondreis en avontuur in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu

Einde rondreis en avontuur in Nieuw-Zeeland

Door: Julian Goossen

Blijf op de hoogte en volg Julian

09 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hier dan het laatste reisverslag voordat ik weer naar huis vertrek. Nadat we een nacht in het hostel van Napier hebben geslapen, zijn we de volgende dag vertrokken naar de familie die ik hier in Nz. heb. Daar hebben we een paar nachten geslapen en activiteiten gedaan zoals, 4x4 offroad rijden en een gannet tour (jan van Genten vogels) over het strand met prachtig mooie kliffen. Nadat we 2 nachten bij mijn familie hebben geslapen zijn we verder op rondreis gegaan in het noordereiland. Eerst zijn we richting lake Taupo gereden. Lake Taupo is net zo groot als Singapore en dus geweldig om te zien. Ondanks de fijne regen, was het uitzicht over het meer erg mooi om te zien. Nadat we het meer bekeken hebben, zijn we doorgereden richting Rotorua. Onderweg zijn we nog gestopt bij een grote waterval en een geiserpark. 'S avonds weer een hostel opgezocht in Rotorua, en de volgende dag heb ik de Māori's bezocht (Māori's zijn stammen die op de traditionele wijze leven in Nz.). Hier heb ik ruim 2,5 uur een rondleiding gehad door het Māori dorp. Na een traditionele Dans/zang voorstelling en een Haka gezien te hebben zijn we doorgereden naar Matamata. In Matamata is de filmset van o.a. The lord of the rings en The hobbit. Na een rondleiding door de filmset, zijn we verder gereden weer richting het zuiden. Uiteindelijk zijn we 's avonds aangekomen in Waitomo waar de planning was om de volgende dag Glowworms (gloeiwormen) te gaan bekijken in een grot. Eenmaal aangekomen in het hostel wist de eigenaar ons te vertellen dat zo'n tour erg duur zou zijn voor de kwaliteit wat je er voor terug krijgt. De eigenaar stelde voor, dat we ook op eigen gelegenheid naar het bos konden gaan in het begin van de avond als het donker zou worden, een paar zaklampen mee te nemen, en Glowworms te gaan bekijken zolang we willen. En dat kost niks. Een mooi alternatief natuurlijk. In het begin van de avond zijn we dan met een aantal zaklampen het bos in gegaan waar we miljoenen Glowworms hebben gezien. Eenmaal terug in het hostel in bed want de volgende dag zouden we weer richting mijn familie rijden. Bij mijn familie aangekomen zijn we mee geweest naar een locale schapenboer die de lammeren de staarten wou couperen. Na ongeveer 500 lammeren de staart gecoupeerd te hebben, zijn we weer naar huis gegaan, snel gedouched en toen een biertje gedronken in de pub. Na opnieuw 2 nachten bij mn familie geslapen te hebben zijn we in de morgen terug gereden naar Wellington. In Wellington zijn we de volgende dag om negen uur 's morgens op de boot gegaan weer terug richting het zuidereiland. In het zuidereiland zijn we aan een stuk weer terug gereden naar de boerderij waar ons avontuur ooit begonnen is. Na 2 nachten op de boerderij geslapen te hebben, heb ik afscheid genomen van alle werknemers. Op zondagmorgen hebben we de bus genomen richting Christchurch. Inmiddels zijn we al weer een aantal uur in Christchurch en morgen gaat onze vlucht om 16.55 uur locale tijd terug richting Düsseldorf. Zo! Dat was dan het laatste reisverslag van m'n tijd in Nieuw-Zeeland.
Groetjes Julian en tot over een paar dagen!

Zie ook de video van het 4x4 rijden:

Zie ook de video van de haka:

• 09 Oktober 2016 - 08:39

Marie Stevens:

Bedankt Julian voor het laatste nieuws,wat hebben jullie veel gezien.wij hopen op een goede vlucht en zien je Dinsdag liefs xxx

• 09 Oktober 2016 - 10:59

Renate:

Prachtige foto's en wat hebben jullie veel gezien. Ben heel erg benieuwd naar de rest van jou verhaken e filmpjes uiteraard. Denk dat je nu okk wel zin hebt o naar huis te gaan. Wij zulken hier naar jiuw komst uitkijken in ieder geval. Een hele giede reis voor jullue beiden en tot dinsdag.
    Grietjes papa en mama xxxx

• 09 Oktober 2016 - 17:41

Robert:

Hoi Julian,
    Wat 'n ongelofelijk mooie reis en wat 'n bezienswaardigheden en sprookjesachtige vergezichten. Gewoonweg bijna niet voor te stellen zo mooi & adembenemend!!