Laatste dagen vrij - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu Laatste dagen vrij - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen vrij

Door: Julian Goossen

Blijf op de hoogte en volg Julian

13 September 2016 | Nieuw Zeeland, Makikihi

Wat een geweldig mooie laatste dagen vrij heb ik gehad, na negen nachtdiensten zijn we 's morgens vroeg richting Queenstown gereden. Dit keer met z'n drieën, met nog een Nederlandse jongen meer. Queenstown is de activiteiten stad in het zuidereiland, hier kun je onder andere gaan bungeejumpen, parachute springen of met een jetboat heel hard over het meer gaan. Na even rondgelopen te hebben in Queenstown zijn we doorgereden naar onze overnachtingsplek. Onze overnachtingsplek was op de heenweg richting Milford Sound, zodat we de volgende dag niet zover hoefden te rijden. Milford sound is vanaf Queenstown ongeveer 4 uur rijden. Eenmaal aangekomen bij de overnachtings locatie hebben we even snel wat gegeten om daarna optijd naar bed te gaan. De volgende morgen vroeg uit bed, snel ontbeten en afgewacht of de snelweg richting Milford Sound wel open zou zijn. Omdat er in dat gebied lawine gevaar bestaat was het die morgen nog onzeker of de weg wel open zou zijn. Rond 9 uur kregen we bericht dat de snelweg open was, dus in de auto gestapt en richting Milford Sound gereden. Onderweg natuurlijk een paar prachtig mooie stops gehad. Na 4 uur rijden waren we dan in Milford Sound, het was die dag een beetje regenachtig, maar eenmaal aangekomen brak de zon door. Na overleg hebben we toen besloten om een cruise te maken door het Milford Sound gebied, wat overigens het mooiste was wat ik tot nu toe heb gezien in Nieuw-Zeeland. Toen we terug kwamen van de cruise zijn we weer terug gereden naar Queenstown. Net buiten Queenstown heb je een skigebied, dus wij hebben toen besloten om dag 3 dan maar te gaan skiën. Totaal onverwacht de volgende dag skiespullen gehuurd en richting het skigebied gereden. Na lang in de file te hebben gestaan om bij het skigebied te komen waren wij dan boven op de berg. Jammer was dat het mistig was, maar verder was het een zeer mooie en gezellige dag skiën. Nadat de liften niet meer naar boven gingen zijn we weer naar huis gereden. De volgende dag moesten we alle drie weer beginnen met dagdienst. Nog een aantal dagen werken en dan zit de stage er op en dan gaan we lekker vakantie vieren.

Groetjes uit Nieuw-Zeeland van Julian

• 13 September 2016 - 22:20

Renate:

Wederom een heel mooi verhaal Julian. Toppie voor alles wat jullie doen. Suc6 met de laatste dagen werken en geniet van jullie welverdiende vakantie. Xxxxxx love you

• 14 September 2016 - 10:05

M.Stevens:

Wat een mooie belevenissen hebben jullie,heel veel gezien. Maar wat een afstanden om te rijden.Bedankt voor je verhalen.liefs van ons tot een volgende keer.xxxx

• 21 September 2016 - 23:55

Karin:

Hé Julian,
    Wat een heerlijk verhaal! En ongeloofelijk jullie in de sneeuw terwijl we hier een hitte holf hadden. Nog even werken en dan heerlijk vakantie!! En dan nog meer genieten hou je ons op de hoogte?! Alvast heel veel plezier DikKE KNUFFEL K&R XXX