3e verslag - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu 3e verslag - Reisverslag uit Makikihi, Nieuw Zeeland van Julian Goossen - WaarBenJij.nu

3e verslag

Blijf op de hoogte en volg Julian

25 Juli 2016 | Nieuw Zeeland, Makikihi



Inmiddels al meer dan 1 week op de boerderij. Het bevalt tot nu toe wel goed. Sommige dingen moet ik nog door krijgen omdat ik nog niet precies weet wat de werkwijze is hier. De werkzaamheden zijn ook wel leuk om te doen, dus ik heb niks te klagen. Inmiddels ook een auto gekocht, een bankrekening geopend en boodschappen/ warme kleren gekocht, dus weer van alles voorzien.  Warme kleren heb je hier echt wel nodig, vooral in de morgen. Woensdag 27 juli word er voor de eerste keer loon uitbetaald, dus dan kan ik weer boodschappen halen zonder dat ik hoef te denken dat er geen geld op de rekening staat. Want in Nieuw-Zeeland is nu eenmaal alles erg duur. Voor een bakje kipfilet betaal je hier al gauw €6,- omgerekend. Woensdag heb ik mijn eerste dag vrij, ik ben van plan om dan hier in de omgeving te gaan rondrijden en wat dingen te bekijken. Het strand is overigens niet ver weg. Als ik vanaf de boerderij wegkijk zie ik de zee, hier ga ik dus woensdag ook even een kijkje nemen. Samen met een werknemer ga ik ook nog naar "home farm" kijken. Hier wonen de eigenaren van het bedrijf in een luxe villa, home farm is een boerderij met 800 koeien. De afgelopen dagen heb ik "dayshift" gehad. Dit wil zeggen dat je alle taken in en om de boerderij doet behalve het voeren. Dayshift is opzich wel leuk werk om te doen. Kalfjes voer brengen met de quad, nieuwe kalfjes uit de wei ophalen en de koe melken. Volgende week ga ik weer een paar dagen voeren voor de afwisseling. Voeren ben je wel de hele dag mee bezig. Het internet is helaas op, dus deze keer alleen een verhaal, de volgende keer zal ik weer een paar foto's uploaden.
Ik hoop dat jullie zo weer een beetje op de hoogte zijn, en binnenkort zal ik weer een verhaaltje typen.
Groeten vanuit Nieuw Zeeland

  • 25 Juli 2016 - 22:56

    Robert:

    Helemaal toppie, Julian en geniet van je vrije dag a.s. Woensdag en van het strand.
    Gelukkig zit je er nu warmpjes bij, heb je je eigen vervoer en heb je nu een eigen rekening waarvan je geld kunt opnemen en pinnen.
    Succes daaroo en we zien uit naar het volgende verslag, de fotos van jou en je nieuwe auto, en jou op de quad en tussen de kalfjes....

  • 27 Juli 2016 - 09:51

    Karin:

    Hé Julian, mooi dat je het naar je zin begint te krijgen. En wat fijn een auto dat je er lekker op je vrije dagen op uit kunt gaan.veel plezier met je vrije dag! En ik ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk!! DIKKE KUS uit al
    Almelooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julian

Blog van de reis en stage in Nieuw-Zeeland

Actief sinds 16 Juli 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3537

Voorgaande reizen:

14 Juli 2016 - 16 Juli 2016

Reis naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: